Penglipurlara

18 March 2010

Antara ibu, kawan dan perempuan


"abbbggggg....balik...dah nk maghrib ni.MASUK RUMAH!!!!"
teringat aku pada laungan serombong kapal laut tatakala aku terleka memikirkan taktik terbaru konda kondi utk ku persembahkan esok petang di sekolah agama.Ish, bukan mak aku ni xtau, aku ni raja skill buat banana shoot pakai kaki kerusi kelas 6B. Uztazah Salamiah pun siap jadi cheer girl time aku main. Tibe2 aku rase mcm ade org dibelakang ku. Aku dpt rasakan aura dia. Tanpa menoleh ingin aku menghayun langkah seribu meninggalkan peluh2 y tibe2 muncul dibelakang tapi apakan daya, telingaku sudah terkena hikmat pemusingan daging peringkat 2.
"masuk sayang...."
aku hanya mampu menurut sahaja kehendak suara itu.

Sejauh mana kasih sayang seorang ibu, hanya tuhan sahaja yang tahu.Tapi yang aku tahu, kasih sayang seorang ibu itu sangat dalam. Sangat2 dalam sehingga tak tercapai akal mu. Macam mana 'taik'nya seorang anak itu, ianya tidak terlepas dari kasih sayang dari ibunya. Sejauh mana kita sebagai seorang anak menunjukkan kasih sayang kita kepada ibu?

Dikala kita sakit, kita mencari ibu,,
Dikala kita sihat, kita mencari kawan..

"mak, ade duit sikit x?, nk pinjam? :)"
tapi time senang, lupa terus kite ni ade mak.

tapi,

bila kita kita buat nakal,
kawan xpasni akan terima kita,
ibu masih boleh terima kita..

Ibu adalah teman kita, ketika kita senang mahupun susah. hargai lah mereka ketika masih bpeluang.

ps: biar keras otot, jgn keras hati..

3 comments:

Kaki Cagu said...

abang... mak saya kate abang nie comel? abang nakal x time kecik?

Mo5 said...

adik nakal. Slalu kena pukul secara mengejut dengan pembaris jahit.

Mo5 said...
This comment has been removed by the author.