Penglipurlara

12 March 2010

kaseh...juwita...CINTA

story of sumone... just a story.

Diluar masih hujan renyai-renyai, aircond sudah ditutup dan jam menunjuk 7.15 petang.
Kan best kalau hari-hari macam ni. Senyap, sunyi. Aku nak bercerita tentang satu cerita mengenai 'CINTA'..
Ape yang dimaksudkan cinta? Semua orang mesti mengalami perasaan 'CINTA' itu, dicintai atau mencintai. Cinta bagi aku satu perasaan yang pelik (setuju dgn pendapat seseorg),
Kenapa aku mengatakan ia sesuatu perasaan yang pelik?... Sambil-sambil menunggu masa untuk pulang n jem kat federal tu reda, aku membuka page rakan2ku yang sudah berkahwin, seorg rakan ku tgh pegang anak, abangku pulak syiok ngan hidup die sbb ada LALA iaitu anak buah aku yang comel banget.Kat situ.. aku dh ade jawapan dengan bagi persoalan yang ketiga, aperkah bukti 'CINTA'?
CINTA bagi aku adalah perasaan yang ingin menyayangi dan disayangi. CINTA itu besar maksudnya dan terpulang kepada setiap individu untuk menilai sejauh mana pegertian CINTA dalam hidup mereka.'CINTA umpama kurap, makin digaru makin sedap'... 'CINTA itu buta. tidak mengenal rupa dan darjat'... CINTA itu menyakitkan, bisa membuat kita hilang dan hanyut'. Kalau korang dega lagu-lagu rock kapak or yang terbaru mesti kebanyakan nya mesti berkisar tentang CINTA, sebenarnya aku pun tak tahu aper maksud CINTA... Jadi ssesiapa yang membaca entry ini dan mengalami perasaan CINTA itu, kamulah yang memberi pengertian CINTA. dan terjawablah juga persoalan yang kedua.
ahahhahahah... Next entri please....

P/s:'menunggu mu tiba dari sehari ke sebulan ke setahun... namun tidak berkunjung tiba. Pabila kau tiba, tibalah saat aku mengerti dan menerima...' SEMOGA BAHAGIA, Amin.

4 comments:

Anonymous said...

aku tak faham.
tapi aku suke.
aku suka cinta bagaikan kurap.
kurap adalah penyakit.
cinta adalah penyakit.

Mo5 said...

Si Misai Cagu nih ayat memang ada hati dalam taman.
Ko tengok blog aku je a. Bnyk gambar projek jahitan. :D
Cinta ku terhadap sewing!
Cinta ku juga pada A.K.I dan Maryam.

rizki abu said...

kurap...
makin digaru semakin sedap..
cam tu la cinta...

Mo5 said...

Bila kau sudah ada Buah Cinta, baru kau tahu betapa akibat cinta tu adalah penat.

Tapi masih Enak. Lagi banyak Buah Cinta, lagi penat, lagi gembira!

Saya mau lebih banyak Buah Cinta!