Penglipurlara

18 March 2010

Tembam or Keding

"saya nampak tembam tak?" itulah kata-kata yang akan terpacul dari mulut my lil sis bile beliau makan sumthing pada hari itu atau hari sebelumnya. Aku akan mendengar soalan itu seminggu sekali paling kurang. Sebagai seorang abang yang disayangi oleh adiknya aku menjawab " Babe u look nice like these, i'm happy u now. Tomei but not tembam"... tp mesti dier xpercaya dengan kata-kata aku. Aku tak menipu ok!
But, i'm happy today(19/3/2010- boleh masuk buku sejarah form 3)because she took 'nasi lemak' ... itulah pertama kali aku nampak beliau makan berat sejak aku mengenali beliau. She told me, every day she tried to take diet by eating sandwiches and fruit in the nite won't make she keding anymore. I'm happy she said so. The answer make me happy coz my lil sis will never think about her diet anymore.
Kenapa semua perempuan yg badan 'sedang-sedang aje' suka mengambil pemakanan diet dan membiarkan mereka kelihatan kurus dan kecil? For me, if mereka semua berumur between 16-21... they nice to look thin and beautiful. But, if their age is around 23 and above kamu semua sesuai kelihatan berisi sikit dan kamu semua kene teruskan makan apa saja TP... ade TP ok, i suggest u all kene pegi ke gym n take some exercise to build the shape of your body. ITS BETTER.
Kamu semua (kepada wanita-wanita diluar sana yang mengambil diet pemakanan), tak jeles ker tgk rakan-rakan lain makan semahu-mahunya(yang enak-enak), makan selahap-lahapnya(pakai 3 jari sahaja ok), makan sekenyang-kenyangnya(sebelum errrrk- sendawa)? Dgn kene menahan sakit perut lagi bile perut masuk angin, wake up u all. Say Alhamdulillah bile perut sudah diisi dan menikmati nikmat MAKAN itu... Mari wanita-wanita diluar sana yang kononnya nak diet..stop to take ur diet and go to gym because u all can took any food that u love from now. KURANGKAN MINYAK DAN GULA

P/S: to my lil sis, u look so beautiful today and hari2 mendatang. I'm Happy if u happy.

3 comments:

Mo5 said...

sape adik ko nih? bukan ko yang adik?
Aku makan semahu-mahunya. Aku ibu yang selalu lapar!

rizki abu said...

aku bakal pengantin yang sangat mahukan makanan dalam kuantiti besar!!

Mo5 said...

Ko slalu makan tak baca doa. Tuh pasal makan banyak, tapi takdak hasil.
Tgk si Misai Cagu...